Toto Wolff heeft duidelijk gemaakt dat Lewis Hamilton tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Azerbeidzjan een slipstream kreeg van Valtteri Bottas, maar dat dit niets te maken had met de teamorders van het Mercedes-team.
Na de kwalificatie in Monaco, waarbij Charles Leclerc crashte tegen het einde van Q3 en toch de pole position pakte, zwengelde de discussie alweer aan. Nadat eenzelfde scenario gisteren in Bakoe gebeurde tijdens de kwalificatie voor de GP van Azerbeidzjan begint de kritiek nu uit meerdere hoeken te komen.
Lewis Hamilton heeft verklaard dat hij er spijt van heeft dat hij zo uitgesproken was in zijn kritiek op Mercedes na de vorige race in Monaco. Na een slechte kwalificatie waarin hij niet verder kwam dan de zevende plaats, zou de Brit de perfecte strategie nodig hebben om veel punten te scoren in Monte Carlo.
Ex-F1-coureur Gerhard Berger gelooft dat de ruzie tussen Toto Wolff en Red Bull precies is wat de serie nodig heeft. Mercedes heeft de afgelopen zeven seizoenen de Formule 1 gedomineerd, maar Red Bull is vastbesloten om hun rivalen te stoppen en ervoor te zorgen dat het Duitse team niet voor de achtste keer op rij [...]