Max Verstappen is redelijk tevreden met de aangekondigde aanpassingen aan de motorregels. Verstappen is een uitgesproken tegenstander van de gelijke verdeling tussen de elektrische componenten en de verbrandingsmotor, en stond dan ook achter de voorgestelde veranderingen van de FIA. Volgend jaar gaan er al een aantal zaken veranderen, maar Verstappen wil liever alleen een verbrandingsmotor.
Het lijkt er sterk op dat het team van Red Bull Racing de beker van Isack Hadjar uit Monaco nog niet heeft overgedragen aan Alpine. Hadjar verloor afgelopen weekend zijn podiumplaats, nadat Alpine succes had met een protest over de straffen van Pierre Gasly.
De toekomst van Fernando Alonso blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1-paddock. Nadat de tweevoudig wereldkampioen tijdens het raceweekend in Barcelona de deur openzette voor verschillende scenario's, wordt hij steeds nadrukkelijker gelinkt aan een verrassende terugkeer naar Alpine.
De historische overwinning van Lewis Hamilton tijdens de Grand Prix van Barcelona heeft ook bij Peter Windsor diepe indruk gemaakt. De voormalig Formule 1-teammanager en analist zag de Brit zijn eerste zege voor Ferrari boeken en kon daarbij de gebeurtenissen uit Abu Dhabi 2021 niet uit zijn hoofd zetten.
Williams-coureur Alexander Albon kampte in de Grand Prix van Barcelona met een bizar probleem. De Thaise coureur werd officieel gezien niet geklasseerd, omdat hij lange tijd in de pitbox had gestaan. Williams moest een bijzonder probleem oplossen, want Albons T-cam was losgeraakt.
Max Verstappen maakt zich na de Grand Prix van Barcelona weinig illusies over de huidige verhoudingen in de Formule 1. De viervoudig wereldkampioen ziet Red Bull Racing voorlopig niet meestrijden met Ferrari, Mercedes en McLaren en stelt dat zijn team momenteel slechts de vierde kracht op de grid is. Alleen een succesvol updatepakket kan daar [...]
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich zorgen over de huidige situatie bij zijn team. In Barcelona wisten ze voor het eerst dit jaar niet te winnen, en viel Andrea Kimi Antonelli uit met betrouwbaarheidsproblemen. Wolff stelt dat dit niet kan, en dat ze op deze manier de koppositie in gevaar kan komen.
Volgens Nico Rosberg kampt Red Bull nog altijd met interne problemen die zijn veroorzaakt door het vertrek van Adrian Newey. De Oostenrijkse renstal had het ook in Barcelona weer lastig, en volgens Rosberg missen ze nog elke dag de hand van Newey, die is overgestapt naar Aston Martin.
Het team van Mercedes wil ook in beroep gaan tegen de uitspraak van de FIA na het protest van Alpine. De Franse renstal vocht de tijdstraffen van Pierre Gasly aan, kreeg tot verbazing van velen gelijk en zorgde daarmee voor verwarring in de paddock. Mercedes-teambaas Toto Wolff liet na afloop van de race in Barcelona [...]
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft een groot updatepakket aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk. In Barcelona liep Red Bull afgelopen weekend achter de feiten aan, en werd duidelijk dat er snel iets moet veranderen. In Spielberg kunnen Max Verstappen en Isack Hadjar dus rekenen op nieuwe onderdelen.