Hij kwam deze week groot in het nieuws deze week: George Russell. Het werd bekend dat de talentvolle Brit volgend seizoen niet meer in een Williams zal rijden maar in een Mercedes.
Nu het seizoen langzamerhand de eindfase in begint te gaan beginnen coureurs door hun maximum gebruikte motoren heen te geraken. Ze mogen daarna natuurlijk een nieuwe motor gebruiken maar dat betekent wel dat er een gridstraf aan zal komen.
Red Bull Racing zal dit weekend weer volop de strijd aan gaan met hun grootste rivaal Mercedes. Maar dat zullen ze wel zonder updates moeten doen want veel daarvan zullen er niet meer komen.
Op Zandvoort konden we een weekje genieten van een race zonder track limits. Naast de baan in de Noord-Hollandse duinen was immers overal gras of een grindbak te vinden. In Monza maken de bekritiseerde regels echter weer hun opwachting.
Valtteri Bottas is vanaf volgend jaar Alfa Romeo-coureur. Het hing al een tijdje in de lucht dat hij zou vertrekken bij Mercedes. Na vijf jaar tweede viool spelen kwam er nooit een echte kans op de wereldtitel voor de Fin.
Veel Formule 1-teams hebben tegenwoordig opleidingsprogramma's voor jonge coureurs. Maar de teams hebben ook maar twee race-stoeltjes dus zie je met enige regelmaat dat er talentvolle coureurs zijn die geen kans krijgen in de Formule 1, zelfs niet tijdens vrije trainingen.
Het langverwachte nieuws kwam maandag dan eindelijk naar buiten: Valtteri Bottas is volgend jaar Alfa Romeo coureur. Het nieuws zette een hele sloot aan transferaankondigingen in werking. De meeste wenkbrauwen gingen echter wel omhoog door de Bottas transfer want Alfa Romeo is zeker geen topteam.
Aston Martin is onlosmakelijk verbonden met een bepaalde filmreeks. Dat gaat natuurlijk om James Bond en aangezien daar binnenkort een nieuwe film van verschijnt zal ook het Formule 1 team daar aandacht aan geven. Aston Martin Cognizant Formula One™ Team celebrates the forthcoming release of #NoTimeToDie at the Italian Grand Prix.
Toto Wolff zegt dat Mercedes het niet voor elkaar had op Zandvoort. Dat schrijft de Mercedes-baas op de website van het team. "Wij hebben nog negen races te gaan in het kampioenschap en het gevecht om het kampioenschap wordt intenser, maar onze missie is helder", zo schrijft de baas van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas.
Nu Alexander Albon is aangekondigd als Williams-coureur voor 2022 is het de vraag of de Red Bull-telg ook zal zorgen voor Red Bull-sponsoring op de door de Mercedes aangedreven Williams.